Direktlänk till inlägg 7 februari 2009

LÄnge sen

Av Linda - 7 februari 2009 22:31

Det var länge sen jag skrev sist eftersom jag även har en blogg som är lösenordsskyddad så skriver jag mest i den här. Så jag har tyvärr satt den här lite i symundan. Men jag tänkte att det ska bli ändring på det nu.


Min syster är ju i Sydamerika och reser nu, de ska vara borta i ca 3,5 månader och den 29/2 har de varit borta i två månader. Natten till idag så blev min syster rånad på flygplatsen i Panama. De tog hennes pass, hennes flygbiljett vidare till Columbia, pengar mm. Så på måndag ska hon o en tjej till ta sej till Svenska Ambassaden i Panama för att skaffa ett nytt pass åt henne. Man får ju se att det var tur att de inte skadade henne.


Jag har praktik just nu, på måndag påbörjar jag min 5e vecka av 9. Det är super bra där och jag trivs verkligen super mycket och känner mej verkligen som en i gänget. Kunde inte vara bättre. Skönt o vara ifrån skolan lite och se hur det funkar inom denna arbetsgrupp. Toppen där jag är :)


På tisdag ska jag börja träna. Ska till Nautilus på provträning och efter provträningen ska jag köpa kort där. Man får simma för samma pris och tycker det är kanoners :) Sedan om man är anställd inom Kommun eller Landsting får man det billigare o det är ju kanon eftersom jag är Landstingsanställd :) Så nu börjar mitt nya liv.. Börjar även på Aftonbladets Viktklubb f.o.m måndag. Beach2009 here I come :)


Dags o göra nåt åt mitt hår snart också. Men tänkte jag tar det när vikten börjat rasa lite =)


Åker till Sthlm med  mamma den 20/2. Ska på Buddy Holly musikalen med Brolle på Göta Lejon. Så mysigt. Ska spendera natten på hotell också Mys pys!!



 
 
Marieh

Marieh

8 februari 2009 21:51

Haha ja vi människor är verkligen underliga. Men jag ska bli av med min dumma ovana tänkte jag. Lycka till med din Beach2009 satsning. Heja heja!!

http://www.marieh.blogg.se

 
Marieh

Marieh

13 februari 2009 18:08

Ja usch visst blir man orolig. Man ser ju sin hund som sitt barn. Haha. Vad skönt att du fick svar på blodprovet, det är det värsta tycker jag. Att inte veta vad det är. Men vi får svar på vårt blodprov på tisdag. Hoppas Alva kryar på sig snart! Trevlig helg på dig!

http://www.marieh.blogg.se

 
Julia

Julia

17 februari 2009 15:11

Tack, snäll du är :)

http://juliakrischel.blogg.se

 
Julia

Julia

17 februari 2009 17:46

jaa det kan va snyggt med lite färg om man är klädd helsvart, fast mer en variant för 2000 talet än 80 talet i så fall haha ;)

http://juliakrischel.blogg.se

 
Marieh

Marieh

23 februari 2009 16:20

Haha ja visst har han växt?! Det är svårt att fatta att han är så ung när man ser hans kropp liksom. Man luras lite av det. =)

http://www.marieh.blogg.se

 
Ida

Ida

25 februari 2009 20:11

Haha, eller hur ;)

http://idaniiilssons.blogg.se

 
Marieh

Marieh

25 februari 2009 22:29

Tack så mycket! =) Hur går det med din träning? Kramkram

http://www.marieh.blogg.se

 
Julia

Julia

2 mars 2009 16:55

Tack, bara den jävla migränen försvinner så kan jag stå ut me den höga febern. uhh, jag är gråtfärdig haha. Hoppas du mår bra iaf :)

http://juliakrischel.blogg.se

 
Marieh

Marieh

2 mars 2009 19:31

Absolut ska jag försöka svara på det jag kan. =) Det som är bäst träningsmässigt när man ska gå ner i vikt är att kombinera styrketräning med konditionsträning. Man ska köra styrkan innan konditionen för då får man extra bra förbränning tex. Sen så är det viktigt att variera träningen för annars vänjer kroppen sig. Så om ni kanske inte har gruppträningar på Nautilus så försök ändå träna konditionen på så många olika sätt du kan; promenader, springa på löpband, crosstrainers, springa ute m.m Sen om du springer så kör olika distanser i olika tempo så det inte blir samma varje gång. För mig har det i alla fall funkat att göra så här och tipsen fick jag från en personlig tränare så de är nog inte helt världelösa. =) Hoppas det är till någon hjälp! Kram

http://www.marieh.blogg.se

 
Moa

Moa

3 mars 2009 00:03

Frågestund!
Fråga vad du vill, om mig, anorexi osv :)

http://www.moaslife.blogg.se

 
Marieh

Marieh

9 mars 2009 23:09

Tack så jättemycket för din söta kommentar! Så glad jag blir. =) Jag ska absolut försöka skriva ner en dagsmeny men först måste jag nog skärpa till mig själv med maten. Har slarvat lite de senaste dagarna, hehe. Angående att tappa suget med träningen så vet jag exakt vad du menar. Jag har en period nu när jag inte alls vill gå till gymmet. Men jag tror att det enda som man kan göra är att tvinga sig själv dit faktiskt. För eller senare så kommer suget och motivationen tillbaka och det gäller nog bara att verkligen jobba sig igenom de tuffa och tråkiga perioderna. För mig är det så att när jag kör på med träningen så kommer det här med nyttiga måltider på köpet. Jag blir mer sporrad att äta bra om jag rört på mig under dagen. Annars blir det lite skitsamma liksom. =) Men jag tror helt klart på att sätta upp delmål som inte är för svåra att nå. Jag kan känna att tanken på att gå ner ytterligare 10 kg och få superkondition kan ligga så långt borta ibland och då sätter jag upp mindre mål. Tex att springa 5 km på en bättre tid eller att lyckas gå ned 0.5 kg på två veckor och om jag lyckas så belönar jag mig själv med något roligt. Blir såå mycket roligare med mål som ligger närmare och då tappar man inte sugen lika lätt.

Kramkram

http://Marieh.blogg.se

 
Janni

Janni

17 mars 2009 16:24

Hej Linda!

Det var längesen man hörde nåt från dig. Hoppas allt är bra :)

Vi är hemkomna från veterinären nu, tyvärr 2300 kronor fattigare och ännu lite oroligare än innan :(
På fredag får vi provsvaren. Hur mår lilla Alva och DU såklart?

Många kramar!!

http://www.innaj.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2009 22:04

Jag är med i en tävling om en sminkväska fullproppad med saker på Sandra Asp´s blogg. Vem av oss tjejer behöver inte ständigt nya saker för att vår skönhet ska bli ännu bättre :) Så gör som jag för gudsskull, var med o tävla i Sandras tävling :)     ...

Av Linda - 17 mars 2009 19:52

Tänkte bara berätta att jag säljer Restaurang Kortet 2009. Det är massa erbjudanden Gå 2 betala för 1. Bland annat är det på restauranger som Freden, Mc Donalds, Waynes, Coffehouse By George, Amigo, KebabHouse, Habibi, Sibylla mm mm mm.   Priset är ...

Av Linda - 28 december 2008 21:05

Julen har vart underbar. Jag är glad så länge jag slipper tillbaka till skolan... men tre dagar o sen slipper jag den i 9 veckor. UNDERBART!!!   Puss ...

Av Linda - 17 december 2008 17:07

Ska bli så skönt med jullov o att inte behöva höra hur duktiga vissa tycker att de är på  länge. Såå skönt! ...

Av Linda - 2 december 2008 14:45

... blogg där jag kommer att lägga in våra skoluppgifter och sånt som rör skolan. Inget annat.     ...

Presentation

Omröstning

Vad tycker du mest om på julbordet?
 Julskinka
 "Jansson´s"
 Sill
 Rödkål
 Prinskorv
 Köttbullar
 Sylta
 Julkorv
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards