Alla inlägg den 6 november 2008

Av Linda - 6 november 2008 19:53

Ingen är lyckligare än jag för att höra att det blir en andra Sex and the city film. Gud vad underbart. Än vill jag inte slippa dom underbara tjejerna och självklart Mr Big. Honom vill jag aldrig slippa, och heller inte Carries underbara mode :) Gud vad glad jag är. Inspelningarna för filmen börjar i sommar, och det är Kim Catrall som har läckt ut informationen. Chris Noth aka Mr Big, avslöjade ganska så fort när den senaste filmen släppts att det kommer en ny film som kommer utspela sig en del i London av okända orsaker. Spännande :)


Så nu tjejer har vi nåt att se fram emot igen :)

Av Linda - 6 november 2008 16:02

Den här utbildningen är verkligen dyr fastän att den bara är i 2 år. Det är liksom en ny kurs i månaden. Förstår ni. Alltså flera ny böcker som ska köpas varje månad. Inte billigt! Jag har precis gjort en beställning på nya böcker som vi ska. Allt som allt gick det på 700 kr. Man blir ruinerad. Hoppas verkligen att det finns många av böckerna som man kan sälja sen. För man kan ju inte behöva allihop. Så kanske man kan få tillbaka lite pengar man lagt ut på böcker :) Jag vet ju när jag läste på univ förra året så sålde jag nästan alla, för det var inte många som man använde efter kursens slut.


Vad gör ni en dag som denna?? Let me know ;)

Av Linda - 6 november 2008 15:22

Jag har precis klickat hem en bok från Adlibris.se. En annan bloggare tipsade om den här boken, och den verkade så himla bra utifrån hennes blogg att jag var bara tvungen att klicka hem den. 37 ynka kronor gick den på.


Så här skriver Adlibris.

 Gunnar Ardelius debut är en strålande originell roman. Att läsa den är som att se en film, med korta scener. En riktig sträckläsarbok! Boken kommer att översättas till norska, nederländska, tyska och engelska.
Gunnar har gjort en kortkort prosavariant av hela boken:"Morris och Betty", han sätter händerna för hennes ögon och berättar.

"Vi är på film nu, det här är historien om oss, där kärleksparet får varandra i den första scenen. Alla andra människor färgas grå och vi blir röda som körsbär. I en scen som visas på trailern säger han att de hör ihop som Hennes & Mauritz."
Hon tar bort händerna från ögonen.
"Det måste hända något sorgligt också, annars vill ingen se filmen."
"Okej, hans pappa är manodepressiv och mamman är en komplett fruktkaka."
"Inte sånt tråkigt, det ska finnas något att gråta åt, annars är det ingen riktig kärlekshistoria. Slutet ska vara sorgligt."
"Nej, de lever lyckliga i alla sina dagar."


Här är även länken till bloggerskan som rekomenderade boken så kan ni läsa vad hon skriver  :)



Av Linda - 6 november 2008 15:02

Jag kan inte sluta nu när jag börjat, men jag lovar att det här blir det sista för idag iallafall :)

Av Linda - 6 november 2008 14:57

"Tack Göteborg ni är kärlek för mig! "

Tack Björn, du är kärlek för mig!! :)

Av Linda - 6 november 2008 14:47

Det här är mitt absolut favorit klipp från parlementet med Björn Gustafsson. Bättre kan det nog inte bli :)


Av Linda - 6 november 2008 14:35

Det här är bara så jävla bra! Jag skrattar så jag håller på o dör! Han är så sjukt rolig!!! Mycket nöje, här kommer Soran Ismail :D


Av Linda - 6 november 2008 13:31

Rihanna & T.I

Bland de bästa låtarna just nu!

Lyssna du med o säg vad du tycker :)


Presentation

Omröstning

Vad tycker du mest om på julbordet?
 Julskinka
 "Jansson´s"
 Sill
 Rödkål
 Prinskorv
 Köttbullar
 Sylta
 Julkorv
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards