Alla inlägg den 23 november 2008

Mys

Av Linda - 23 november 2008 16:44

Hejsan!

Idag har jag en riktig mysdag igen :) Gud vad jag trivs den här årstiden på något sätt, man får något slags myslugn i sig och man vill bara kryp upp i soffan under en filt med massa tända ljus överallt.

Det är just det jag har gjort nu. Efter en liten promenad med Alva så har jag nu krupit upp i soffan och tänt alla ljuslyktor och ljus jag har. Det luktar så himla gott också. Eftersom mina apelsiner och julkryddblandningar är utplacerade i alla mina lyktor så luktar det såå juligt.


Idag har vi som vanligt på helgerna tagit en långpromenad i mariebergsskogen, efter det så gick in till Apoteket i stan för att jag var tvungen att köpa salvor till mitt himlans öga som aldrig slutar att vara torrt och jävligt :( Så hon som hjälpte mig var super hjälpsam och jag kom hem med tre olika salvor som jag ska använda i tre olika steg. Hoppas verkligen att det hjälper nu. Jag orkar inte gå runt så här.

Har tvättstugan nu också som jag skrev om igår. Har bara två maskiner kvar sen är jag klar. Så det är skönt. Söndagar är den bästa dagen att tvätta på tycker ja :)


Den 29e december åker min syster till Brasilien. Hon ska vara borta i 4 månader. Hon och några kompisar ska dit och resa runt i sydamerika. Kul för dom, men jag kommer verkligen sakna min syster så himla mycket. Tänk 4 månader. Det är mycket det.Mamma kommer bäl gå bet där hemma hon. Men verkligen kul att hon ska pröva på något annat än Max. Det behöver hon. Särskilt nu. Det tror ja!!


Idag har jag tvfri dag. Tror det har börjat bli en vana på söndagar nu. Jag har inte ens satt på tvn. Det är så himla skönt. Jag ska snart läsa mig en bok. Sånt är mys under denna årstiden.

Vad gör ni denna söndan?

Presentation

Omröstning

Vad tycker du mest om på julbordet?
 Julskinka
 "Jansson´s"
 Sill
 Rödkål
 Prinskorv
 Köttbullar
 Sylta
 Julkorv
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards